Byznysové konference #road2expo, které organizuje Kancelář generálního komisaře české účasti na Expo 2025 ve spolupráci s mediálním domem CNC a deníkem e15, se rychle blíží. Čeští organizátoři postupně představují vybrané řečníky prostřednictvím krátkých rozhovorů.
V níže uvedeném vyzpovídali předsedu představenstva uměleckého šperkařského družstva Granát Turnov Pavla Tvrzníka. „Japonský trh je silně tradicionální a tak významná událost, jako je Expo, nám umožní představit naši společnost jako tradiční českou firmu,” vysvětluje. O příležitostech v Japonsku, které se nabízí tradičnímu českému výrobci šperků, a svých dalších zkušenostech a plánech pohovoří již 11. září 2024 na konferenci v Liberci.
Jaké příležitosti Vám partnerství s českou účastí přináší a jak se na EXPO připravujete?
Partnerství s českou účastí má pro nás velký význam z marketingového hlediska při pronikání na japonský trh, který je silně tradicionální, a tak významná událost, jako je Expo, nám umožní představit naši firmu jako významnou a tradiční českou firmu.
Již v minulosti byly naše výrobky prezentovány na jiných světových výstavách, kdy na Expo v roce 1958 v Bruselu získaly dokonce ocenění Grand prix. Prostřednictvím našich zástupců jsme se zúčastnili i světových výstav v kanadském Montrealu (1967), v japonském Aichi (2005) a čínské Šanghaji (2010). Rádi bychom na tuto tradici příští rok v Ósace navázali.
Čím je pro Vás jako výrobce šperků japonský trh zajímavý a jaké konkrétní cíle na něm ve vašem oboru sledujete?
Japonský trh je z hlediska obchodního potenciálu velmi zajímavý, jedná se o lidnatou zemi s vyspělou ekonomikou. V minulosti jsme naše výrobky na japonský trh dlouhodobě dodávali, po ztrátě obchodního partnera se nám již nepodařilo navázat další přímé obchodní kontakty. Proto bychom chtěli získat několik obchodních partnerů a trvale na tamní trh exportovat naše šperky, které se Japoncům velice líbí, jak jsme si letos ověřili na prezentaci naší firmy a jejich výrobků přímo v Tokiu na české ambasádě. Japonští turisté v Česku často navštěvují naše prodejny a jsou oblíbenými zákazníky.
Zmínil jste minulou obchodní zkušenost v Japonsku. Kam do zahraničí vyvážíte a jaké jiné máte zkušenosti obecně s expanzí? Který trh je pro vás nejperspektivnější?
Naše šperky vyvážíme především do USA, Německa, Francie, Maďarska a na Slovensko. Asijský trh je velmi perspektivní a Japonsko se nám logicky jeví jako vstupní brána do širšího teritoria Indo-Pacifiku.
O Granátu Turnov
Společnost Granát, družstvo umělecké výroby, Turnov, které vloni oslavilo sedmdesát let od svého vzniku, je výrobcem šperků s unikátními českými granáty, které jsou vyhledávány zákazníky po celém světě. Šperky vyrábí pro soukromé firmy, státní instituce i státní návštěvy jako například krále Karla III. a jeho manželku Camillu, bývalého amerického prezidenta Baracka Obamu a jeho manželku Michelle, papeže Jana Pavla II., Benedikta XVI. a další světově známé osobnosti. V současné době Granát Turnov provozuje osm prodejen, e-shop, Galerii Granát v Turnově a Muzeum českého granátu v Praze. České granáty nelze nalézt nikde jinde na světě a Granát Turnov je jediným vlastníkem ložisek a práv těžby v dolech v Podsedicích a Dolní Olešnici v Česku. Řemeslná dovednost a preciznost zlatníků a brusičů kamene zaručují špičkovou kvalitu výrobků, jejichž specifická sytě červená barva nikdy nevybledne. Každý šperk se vyznačuje dominancí drahokamu nad kovem a zdůrazňuje tradiční zpracování s vysokým podílem ruční práce.