Jihočeši si oblíbili telemedicínu: Do služby Jihočeská pohotovost se během prvních dvou měsíců zaregistrovalo téměř 20.000 obyvatel kraje

České Budějovice 12. listopadu 2024 (PROTEXT) – Od srpna letošního roku mohou obyvatelé Jihočeského kraje využívat inovativní službu Jihočeská pohotovost, která jim umožňuje zdarma konzultovat své zdravotní problémy s praktickým lékařem či pediatrem kdykoliv, ve dne i v noci. Tento průlomový projekt, první svého druhu v České republice, přináší telemedicínu přímo do jihočeských domácností díky aplikaci Meddi app.

„Po pouhých třech měsících provozu jsme nadšeni, jak rychle si Jihočeši tuto službu a především aplikaci Meddi app osvojili,“ říká Jiří Pecina, zakladatel a ředitel společnosti Meddi hub, která projekt realizuje. Do služby Jihočeská pohotovost se již zaregistrovalo téměř 20.000 obyvatel, z nichž 3500 využilo možnost konzultace s lékařem přes aplikaci Meddi app. Třetina (29,57 %) konzultací se týkala dětí a bylo vystaveno celkem 966 eReceptů.

Díky efektivnímu systému aplikace Meddi app čekají pacienti na spojení s lékařem v průměru tři minuty, přestože garantovaná doba je až 30 minut. Služba je oblíbené zejména mezi ženami, které tvoří více než 60 % uživatelů, s průměrným věkem 44 let. „Telemedicína v aplikaci Meddi app pomohla lidem v případech, kdy potřebovali konkrétní zdravotní situaci co nejdříve konzultovat s lékařem. Často pak nemuseli cestovat dlouhé vzdálenosti na nejbližší pohotovost. Ulehčila ale samozřejmě práci i přetíženým lékařům na pohotovostech a umožnila tak kraji snížit náklady a efektivněji využít zdroje,“ vysvětluje Pecina.

Jak to funguje?

Telemedicína v Jihočeském kraji je zcela zdarma pro všechny občany. Stačí se zaregistrovat na webu www.jihoceskapohotovost.cz a stáhnout si aplikaci Meddi app. Uživatelé pak mohou kdykoliv konzultovat své zdravotní potíže prostřednictvím zabezpečeného videohovoru či chatu v aplikaci Meddi app. Výsledkem konzultace je oficiální lékařská zpráva a v případě potřeby také eRecept.

Rozšiřování služeb

Úspěch Jihočeské pohotovosti přitáhl pozornost také dalších krajů a obcí, které v současné době jednají se společností Meddi hub o možnostech zavedení podobných telemedicínských služeb ve svých regionech. „Zájem nás samozřejmě těší a budeme rádi, když pomůžeme i dalších krajům poskytnout tuto službu jejich občanům,“ říká Jiří Pecina. „Náš systém je robustní a vysoce efektivní a bez problémů zvládneme obsloužit všechny, kdo budou mít o službu zájem,“ dodává. Na Slovensku Meddi hub poskytuje služby téměř 90 % slovenské populace díky spolupráci se Všeobecnou zdravotní pojišťovnou a pojišťovnou Dôvera. „Na Slovensku naše služby běží skvěle a bez čekání, což potvrzuje vysokou spolehlivost a efektivitu naší telemedicínské platformy,“ dodává Pecina.

 

O společnosti Meddi hub

Meddi hub je průkopníkem v oblasti telemedicíny a digitalizace zdravotnictví kdy aplikaci MEDDI app začala vyvíjet ji v roce 2016. Od roku pak 2020 nabízí řešení pro veřejnost, firmy i zdravotnická zařízení. Kromě Jihočeského kraje provozuje telemedicínské služby také na Slovensku, kde spolupracuje s pojišťovnami Dôvera a Všeobecnou zdravotní pojišťovnou. Aplikaci Meddi app dnes používá přes 400 000 uživatelů a více než 5 500 lékařů. V roce 2020 se společnost stala partnerem a dodavatelem telemedicínského řešení pro Masarykův onkologický ústav v Brně a v roce 2021 zahájila expanzi na Slovensko a do Latinské Ameriky. Meddi hub rovněž vyvíjí funkci BioScan, která umožňuje orientační dálkové měření fyziologického stavu pomocí aplikace Meddi a kamery chytrého telefonu.