Jubilejní desátý ročník ocenění Nejdůvěryhodnější značka potvrzuje loajalitu českých zákazníků

Praha 8. listopadu 2024 (PROTEXT) – Marketingový program Nejdůvěryhodnější značky slaví letos své desáté výročí. V rámci tohoto již tradičního programu jsou oceněny značky a brandy, které si získaly nejvyšší míru důvěry mezi českými zákazníky. Na základě rozsáhlého průzkumu společnosti NIQ, do kterého se zapojilo více než 4000 respondentů, byly v 95 kategoriích vybrány značky, které v očích zákazníků vynikají především svou spolehlivostí a kvalitou. O oblíbenosti celého programu svědčí jak zájem samotných zákazníků, kteří logo s často vyhledávají, tak vzrůstající míra využití loga ze strany vítězných značek. Ty se profilovaly především z oblasti služeb, institucí, prodejců, výrobců, ale i ze segmentu lékárenství a zdravotnictví nebo technických odvětví. Vítězné značky byly odhaleny na slavnostním večeru 7. listopadu 2024 v Radiopaláci v Praze na Vinohradech a provázela jím moderátorka Daniela Brzobohatá.

„V letošním ročníku máme vítěze v 95 kategoriích, z čehož je 9 kategorií zbrusu nových. Velice nás těší, že 92 % loňských vítězů obhájilo svoji pozici a vyhrálo i letos. I to svědčí o stabilitě těchto brandů na trhu, loajalitě a důvěře zákazníků,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti ATOZ Marketing Services. „Novinkové kategorie tentokrát zastupují například Prodejci rostlinné kosmetiky, kde zvítězila značka Yves Rocher, kategorie Prodejci knih, s dominancí sítě knihkupectví Knihy Dobrovský, nebo například kategorie Očních optik, s jednoznačným triumfem značky GrandOptical,“ dodává Lukáš Matějka.

Zajímavý je přetrvávající fenomén oblíbenosti ryze českých značek. Důkazem může být opětovné vítězství figurek Igráček, který stále dominantně vede, a to i v konkurenci silných zahraničních brandů. Stejně tak například v nové kategorii Dekorativní kosmetika zvítězila tradiční česká značka Dermacol, a to přestože byla zastoupena jako jediný ryze český brand mezi nadnárodními společnostmi. Kategorii Kuchyňská a koupelnová studia ovládla oblíbená česká značka Siko.

Výrazné posílení na trhu zaznamenala, dle výsledných dat, značka prodejců elektra Datart, a to nejspíš v důsledku propojení se sítí Electroworld. Naopak ztrátu dle dat utrpěla značka čerpacích stanic Orlen, zřejmě kvůli definitivní eliminaci označení Benzina ze svého názvu.

Vítězem v kategorii privátní značky se nově stala značka produktů obchodního řetězce Penny. K čemuž mohlo vést především posílení řady nových prodejen tohoto řetězce. Firma Best nově zvítězila mezi výrobci betonových prvků. V trendy kategorii Quick-Service Restaurant byl oceněn McDonald’s. A to především za důvěru v to, že zákazníky nezklame a naplní jejich očekávání kdekoli na světě.

Důvěra je klíčovým prvkem, který ovlivňuje nejen spokojenost zákazníků, ale také jejich loajalitu a dlouhodobou přízeň. Značky, které se těší vysoké důvěře, získávají nejen stabilní zákaznickou základnu, ale také podporují pozitivní povědomí o svých produktech a službách. Díky důvěře se zákazníci cítí jistě ve svých rozhodnutích, jsou ochotni se ke značce vracet a sdílet své pozitivní zkušenosti. Pro samotné značky je důvěra silným nástrojem pro budování a upevňování svého postavení na trhu a rozvíjení dlouhodobého vztahu se svými zákazníky. Vítězné značky mohou označení a logo Nejdůvěryhodnější značka 2024 používat ve své marketingové komunikaci.

“Silné nezávislé ocenění, jako je Nejdůvěryhodnější značka, může být zajímavým nástrojem komunikace v současné době, kdy se po několika letech stabilizuje inflace. Zároveň rostou reálné mzdy a zlepšuje se nálada spotřebitelů u nás i v celé Evropě,” upřesňuje Viktorie Škorvagová z výzkumné agentury NIQ, která průzkum realizovala. Důležitost ocenění potvrzuje i aktuální průzkum společnosti MNFORCE, dle kterého toto logo pozitivně motivuje k nákupu téměř dvě třetiny zákazníků.

Marketingový program Nejdůvěryhodnější značka zaměřený na důvěryhodnost značek na trhu v České republice je rovněž partnerem NROS – Nadace rozvoje občanské společnosti a jejího sbírkového projektu Pomozte dětem, jež je známý svým maskotem, žlutým kuřetem se záchranným kruhem. Díky této spolupráci dochází k propojování projektu se stabilními firmami na českém trhu. Ke znevýhodněným dětem se tak dostane více pomoci.

 

Partneři programu Důvěryhodné značky 2024:

  • výzkumná agentura a odborný partner: NIQ a Talk Online Panel B2C mediální partneři:
  • tisk: Gurmet, vydavatelství A11: Náš REGION, Innspirace, Mladý svět, Matka a dítě, Regionální vydavatelství
  • rádia: Active Group: Evropa 2, Frekvence 1, YouRadio
  • instore propagaci zajišťuje City Digital Media, Store Media a Moje Obrazovka outdoorovou propagaci zajišťuje Bigmedia, Metrozoom, AdServis, Maxvision a Bus TV internetový portál JenŽeny.cz B2B mediální partneři: Zboží&Prodej, Pharma Profit, Media Guru a agentura MNFORCE

Speciální partneři:

  • Emailkampane.cz, Parilla Sound, TEPfactor, WAU! Studio, Testuj.to a Eko-kom

 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK PRODUKTŮ 2024

KATEGORIE ZNAČKA VYROBCE/DISTRIBUTOR
ALKOHOL BOŽKOV Stock Plzeň-Božkov
BALENÉ VODY MAGNESIA Mattoni 1873
ČISTICÍ PROSTŘEDKY SAVO Unilever ČR
ČOKOLÁDOVÉ CUKROVINKY LINDT Lindt & Sprüngli
DÁMSKÁ HYGIENA ALWAYS Procter & Gamble Czech Republic
DEKORATIVNÍ KOSMETIKA DERMACOL Dermacol
DĚTSKÁ VÝŽIVA HIPP Hipp Czech
DĚTSKÉ PLENY PAMPERS Procter & Gamble Czech Republic
E-CIGARETY A ZAŘÍZENÍ PRO NAHŘÍVANÝ TABÁK IQOS Philip Morris ČR
FUNKČNÍ NÁPOJE ISOSTAR Esatrade
HOLENÍ GILLETTE Procter & Gamble Czech Republic
HRAČKY FIGURKY IGRÁČEK EFKO-karton
KONDOMY DUREX Reckitt Benckiser (ostatní)
KOŘENÍ VITANA Orkla Foods Česko a Slovensko
KRMIVA PRO KOČKY WHISKAS Mars Czech
KRMIVA PRO PSY BRIT Vafo Praha
MASO A UZENINY KOSTELECKÉ UZENINY Kostelecké uzeniny
PIVO A PIVNÍ NÁPOJE PILSNER URQUELL Plzeňský Prazdroj
PRACÍ PROSTŘEDKY ARIEL Procter & Gamble Czech Republic
PRIVÁTNÍ ZNAČKY PENNY Penny Market
PROSTŘEDKY NA MYTÍ NÁDOBÍ JAR Procter & Gamble Czech Republic
STAVEBNICE LEGO LEGO Trading
SYCENÉ NEALKO NÁPOJE KOFOLA Kofola ČeskoSlovensko
TABÁKOVÉ VÝROBKY MARLBORO Philip Morris ČR
TĚLOVÁ A KOUPELOVÁ KOSMETIKA NIVEA Beiersdorf
VEGETARIÁNSKÉ A VEGANSKÉ POTRAVINY GARDEN GOURMET Nestlé Česko
VÍNA TEMPLÁŘSKÉ SKLEPY ČEJKOVICE Templářské sklepy Čejkovice
VLASOVÁ KOSMETIKA HEAD & SHOULDERS Procter & Gamble Czech Republic

 

 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK OBCHODNÍKŮ 2024

KATEGORIE ZNAČKA VYROBCE/DISTRIBUTOR
ČERPACÍ STANICE TANK ONO Tank ONO
E-SHOP S POTRAVINAMI ROHLÍK.CZ Velká pecka
HOBBYMARKETY OBI OBI
OČNÍ OPTIKY GRANDOPTICAL GrandVision CZ
PARFUMERIE NOTINO Notino
PRODEJCI DROGERIE DM DROGERIE dm drogerie markt
PRODEJCI ELEKTRA DATART HP Tronic Zlín
PRODEJCI EROTICKÉHO ZBOŽÍ RŮŽOVÝ SLON Růžový slon
PRODEJCI KNIH KNIHY DOBROVSKÝ DOBROVSKÝ
PRODEJCI LÉČIV DR. MAX Česká Lékárna Holding
PRODEJCI NÁBYTKU IKEA IKEA Česká republika
PRODEJCI OBUVI DEICHMANN Deichmann-Obuv
PRODEJCI ODĚVŮ H&M H&M Hennes & Mauritz CZ
PRODEJCI POTRAVIN LIDL Lidl Česká republika
PRODEJCI POTŘEB PRO ZVÍŘATA SUPER ZOO Plaček Group
PRODEJCI ROSTLINNÉ KOSMETIKY YVES ROCHER YVES ROCHER
PRODEJCI SPORTOVNÍHO VYBAVENÍ SPORTISIMO Sportisimo
PRODEJCI ŠPERKŮ SWAROVSKI Swarovski Bohemia
Q-COMMERCE Foodora Delivery Hero Czech Republic

 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK SLUŽEB A INSTITUCÍ 2024

KATEGORIE ZNAČKA VYROBCE/DISTRIBUTOR
BALÍKOVÉ SLUŽBY ZÁSILKOVNA Zásilkovna
BANKY ČESKÁ SPOŘITELNA Česká spořitelna
CESTOVNÍ KANCELÁŘE A AGENTURY ČEDOK Čedok
DODAVATELÉ ENERGIÍ SKUPINA ČEZ Skupina ČEZ
JAZYKOVÉ ŠKOLY BRITISH COUNCIL BRITISH COUNCIL
KLINIKY ESTETICKÉ MEDICÍNY MEDICOM CLINIC Medicom Clinic
KUCHYŇSKÁ A KOUPELNOVÁ STUDIA SIKO SIKO KOUPELNY
OČNÍ KLINIKY GEMINI Gemini oční klinika
POJIŠŤOVNY GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA
POSKYTOVATELÉ DOPRAVNÍCH SLUŽEB ČESKÉ DRÁHY České dráhy
POSKYTOVATELÉ TELEFONNÍCH A INTERNETOVÝCH SLUŽEB T-MOBILE T-Mobile Czech Republic
QUICK-SERVICE RESTAURANT MCDONALD’S McDonald’s Česká republika
REALITNÍ KANCELÁŘE M&M REALITY M&M reality holding
SÁZKOVÉ KANCELÁŘE TIPSPORT Tipsport
SÍTĚ KLINIK A AMBULANCÍ EUC EUC
SROVNÁVACÍ PORTÁLY POJIŠTĚNÍ SROVNEJTO.CZ Srovnejto.cz

 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK LÉKÁRENSKÝCH PRODUKTŮ 2024

KATEGORIE ZNAČKA VYROBCE/DISTRIBUTOR
DERMOKOSMETIKA VICHY L’Oréal Česká republika
DĚTSKÉ KRÉMY PROTI OPRUZENINÁM SUDOCREM Teva Pharmaceuticals CR
DĚTSKÉ MULTIVITAMÍNY RAKYTNÍČEK TEREZIA COMPANY
DOPLŇKY STRAVY NA IMUNITU PREVENTAN Neuraxpharm Bohemia
PÉČE O OČI VISINE Kenvue
PROBIOTIKA BIOPRON Stada Pharma CZ
PŘÍPRAVKY NA BOLEST V KRKU STREPSILS Reckitt Benckiser (pharma)
PŘÍPRAVKY NA BOLEST ZAD, KLOUBŮ A SVALŮ VOLTAREN Haleon
PŘÍPRAVKY NA KAŠEL STOPTUSSIN Teva Pharmaceuticals CR
PŘÍPRAVKY NA KLOUBY A KOSTI GS CONDRO GREEN – SWAN PHARMACEUTICALS CR
PŘÍPRAVKY NA KVASINKOVÉ INFEKCE CANESTEN Bayer
PŘÍPRAVKY NA MOČOVÉ ÚSTROJÍ URINAL Stada Pharma CZ
PŘÍPRAVKY NA PÉČI O PROSTATU PROSTENAL Stada Pharma CZ
PŘÍPRAVKY NA RÝMU OLYNTH Kenvue
PŘÍPRAVKY NA TRÁVICÍ A ZAŽÍVACÍ PROBLÉMY RENNIE Bayer
VETERINÁRNÍ PŘÍPRAVKY FORESTO Elanco Tiergesundheit AG Czech Republic
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA BOLEST IBALGIN Opella Healthcare Czech
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA CHŘIPKU A NACHLAZENÍ PARALEN GRIP Opella Healthcare Czech

 

 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK TECHNICKÝCH A STAVEBNÍCH PRODUKTŮ 2024:

KATEGORIE ZNAČKA VYROBCE/DISTRIBUTOR
BETONOVÉ PRVKY BEST BEST
ČÍSTIČKY VZDUCHU IONIC-CARE HÖGNER
ELEKTRICKÉ NÁŘADÍ BOSCH Robert Bosch odbytová
FASÁDNÍ SYSTÉMY WEBER Saint-Gobain Construction Products CZ
MALÉ SPOTŘEBIČE ETA ETA
MONTÁŽNÍ PĚNY, TMELY, LEPIDLA PATTEX Henkel ČR
OSOBNÍ AUTOMOBILY ŠKODA Škoda Auto
PNEUMATIKY BARUM Continental Barum
ROBOTICKÉ VYSAVAČE ROWENTA Groupe SEB Česká republika
STŘEŠNÍ KRYTINY BMI BRAMAC BMI střešní a hydroizolační systémy
STŘEŠNÍ NOSIČE, BOXY A PŘÍSLUŠENSTVÍ THULE Thule
VODOVODNÍ BATERIE GROHE GROHE ČR
ZAHRADNÍ TECHNIKA MOUNTFIELD Mountfield
ZDICÍ MATERIÁLY YTONG Xella CZ

 

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

 

Zdroj: Atoz Marketing Services