Praha 5. listopadu 2024 (PROTEXT) – Ve středu 6. listopadu 2024 se v Aquapalace Hotelu Prague v Čestlicích uskuteční 10. ročník konference s mezinárodní účastí BETONOVÉ VOZOVKY 2024. Na konferenci se přihlásilo více než 277 účastníků z 91 společností, kteří si budou moci vyslechnout 5 zahraničních a 6 českých přednášejících. Jejich přednášky budou věnovány praktickým zkušenostem s realizací a provozováním betonových vozovek, zavádění nových výrobků do praxe a informacím o dalším vývoji technologie výstavby cementobetonových krytů, jehož cílem je zvýšení životnosti cementobetonových krytů při dodržení předpisů pro ochranu životního prostředí a bezpečnostních předpisů. Bude zajištěno tlumočení zahraničních příspěvků do češtiny a českých vystoupení do angličtiny.
Program konference je rozdělen do čtyř tematických bloků:
1. blok: Stav a prognóza výstavby betonových vozovek v ČR a zahraničí
2. blok: Opravy a údržba – strategie a technologie
3. blok: Betonové vozovky a ekonomické aspekty
4. blok: Betonové vozovky a Green Deal
Problematice životnosti a udržitelnosti betonových vozovek se budou věnovat odborníci z Ředitelství silnic a dálnic ČR s.p., zástupci stavebních firem, výzkumných ústavů a vysokých škol. Účastníci budou informováni o plánu výstavby cementobetonových krytů v České republice, o stavu cementobetonových krytů vozovek ve správě ŘSD, o některých hlavních nedostatcích, které se při výstavbě a opravách cementobetonových krytů objevují a o návrzích opatření na prodloužení jejich životnosti. Pro zatížené dálniční úseky je cementobetonový kryt jednoznačnou volbou, svou tuhostí a únosností vyhovuje silnému provozu a při dodržení všech technických a technologických předpisů zajistí vysokou životnost.
Příspěvky zahraničních autorů se zabývají otázkami projektování, kvality, zvyšování životnosti cementobetonových krytů a zkušenostem s používáním směsných cementů do vozovkového betonu. Jedním z témat bude i retexturování povrchu cementobetonových krytů, jako technologie, jak zvýšit životnost a udržitelnost betonových vozovek. Retexturováním povrchu lze zajistit tišší povrch s velmi dobrou rovností a s dobrými protismykovými vlastnostmi.
Hlučnosti vozovek bude věnována samostatná přednáška, která shrnuje výsledky měření na různých površích vozovek v ČR i v zahraničí a vývoji hlučnosti v závislosti na době provozování jednotlivých úseků.
Zahraniční příspěvky se budou zabývat polskými zkušenostmi s výstavbou betonových vozovek, vlastnostmi betonové vozovky v nejdelším rakouském tunelu Arlberg po 45 letech provozu, použitím směsného cementu do betonu nově budovaných rakouských cementobetonových krytů a belgickými zkušenostmi s výstavbou a sanací povrchu cementobetonových krytů.
Další české příspěvky uvádí zkušenosti s použitím kompozitních kluzných trnů v nově budovaných cementobetonových krytech, věnují se zavádění směsných cementů pro výrobu silničních a konstrukčních betonů a podrobnějšímu posouzení jejich vhodnosti pro cementobetonové kryty.
Základní informace o konferenci Betonové vozovky 2024:
Datum konání: 6. listopadu 2024
Místo konání: Aquapalace Hotel Prague v Čestlicích u Prahy
Záštity nad konferencí: Mgr. Martin Kupka, Ministerstvo dopravy ČR a Ing. Radek Mátl, Ředitelství silnic a dálnic ČR s.p.
Pořadatelé: STRABAG a.s., Skanska a.s., Svaz výrobců cementu ČR a EUROVIA CZ a.s. a MI-Roads a.s.
Organizátor: Výzkumný ústav maltovin Praha, s.r.o.
Kontakt: Ing. Stanislava Rollová, s.rollova@post.cz