MONETA pomáhá klientům zasaženým povodněmi. Umožňuje zrychlenou výplatu pojistného plnění i výměnu poškozených bankovek

Praha 11. října 2024 (PROTEXT) – Od prvních dní po povodních nabízí MONETA klientům postiženým touto situací různé formy podpory. Kromě možnosti odkladu či snížení splátek banka poskytuje svým klientům s hypotékou zrychlenou výplatu pojistného plnění. Pokud výše škod nepřesáhla půl milionu korun, obdrží od pojišťovny okamžitou zálohu na plnění přímo na svůj bankovní účet. Nejzávažnějším případům akutní finanční nouze nabízí možnost odpuštění závazků prostřednictvím Nadace MONETA Clementia. Na všech pobočkách Monety lze běžně vyměnit bankovky opotřebené oběhem, i ty poškozené standardním či nestandardním způsobem.

V důsledku povodní musela MONETA uzavřít své pobočky v Opavě a Jeseníku. Pobočka v Jeseníku byla znovu otevřena 18. září a všechny její služby, včetně pokladny, jsou klientům opět k dispozici dle běžné provozní doby. “Jsme hrdí na práci našich zaměstnanců, díky nimž jsme byli první bankou, která po povodních znovu otevřela pobočku v Jeseníku,” říká Andrew Gerber, Chief Retail Banking Officer MONETA Money Bank.

Pobočka v Opavě bude vyžadovat rozsáhlejší rekonstrukci. Proto na její původní adrese funguje od pátku 27. září mobilní pobočka s hotovostní pokladnou. “Její otevírací doba je stejná jako u kamenné pobočky, včetně přístupu k pokladně i možnosti výměny bankovek,” dodává Andrew Gerber.

V zasažených oblastech aktivně pomáhali i zaměstnanci banky. Ti využili své dobrovolnické dny, které banka nabízí všem svým zaměstnancům na libovolnou dobrovolnickou aktivitu, k odstraňování škod po povodních. Do zasažených měst a obcí doposud vyjelo 41 dobrovolníků z Monety, kteří zde odpracovali 322 hodin. “Pro kolegy a kolegyně, kteří čelí následkům záplav, pak naši zaměstnanci uspořádali interní sbírku, ve které vybrali 137.374 korun. Nadace MONETA Clementia tuto částku zdvojnásobila prostřednictvím sociálního fondu, který je určen na pomoc zaměstnancům Skupiny MONETA v těžkých životních situacích,” říká Lucie Leixnerová, tisková mluvčí MONETA Money Bank.

Na Nadaci MONETA Clementia se mohou obrátit klienti banky, kteří vlivem povodní utrpěli materiální škody a dostali se do neřešitelné finanční situace. Prostřednictvím nadace mohou banku požádat o odpuštění svých finančních závazků vůči Skupině MONETA. Podrobné informace o tom, jak postupovat, naleznou na webových stránkách nadace.

Všechny důležité informace pro klienty zasažené povodněmi jsou k dispozici na nově vzniklé webové stránce. S dotazy se mohou také obrátit na kteroukoliv pobočku nebo kontaktní centrum banky.

 

Zdroj: MONETA Money Bank

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.