![](https://i3.cn.cz/15/1739344302_foto3.png)
Praha 12. února 2025 (PROTEXT) – Jaké výzvy chtěla firma Tescoma s.r.o. řešit automatizací skladu od firmy Kardex?
Firma Tescoma, která je českým výrobcem a prodejcem kuchyňských potřeb se rozhodla pro kompletní změnu interní logistiky a pro realizaci svého návrhu si vybrala společnost Kardex. Cílem bylo zvýšit produktivitu vychystávání a využití skladové plochy.
Proč byly zvoleny automatizované skladové systémy jako řešení těchto výzev?
Výhodou těchto skladových systémů, že fungují na principu „zboží k obsluze“ nikoliv obsluha ke zboží. Obsluha tedy nemusí chodit po celém skladu a hledat, kde je zboží uskladněno. Na místo toho automatizované skladové systémy přivážejí položky k obsluze do ergonomicky ideální výšky. Díky použití automatizovaných skladových systémů, jde masivně uspořit skladovou plochu.
Jaké řešení bylo zvoleno?
Instalované řešení zahrnuje 14 automatizovaných skladovacích systémů Kardex Miniload-in-a-Box a 7 Kardex Shuttle pro skladování a vychystávání zboží. Vše je propojeno se systémem SAP, aby byl zajištěn proces vychystávání a expedice zboží. Pohyb zboží zajišťuje plně automatizovaná dopravníková/expediční linka, kterou dodala firma TMT Chrudim.
Jak probíhá vychystávání po automatizaci skladu?
Instalace zahrnuje 14 strojů s celkovou kapacitou 14 200 binů. Kardex Miniload-in-a-Box je integrován se 7 vychystávacími stanicemi s celkovým výkonem 2 000 položek za hodinu. Efektivní vychystávání probíhá ze 2 strojů do 4 objednávek současně s průměrným operačním časem 10 vteřin pro 1 položku. Zařízení slouží k vychystávání jak kusů, tak skupinových balení.
Jaký byl výsledek po instalaci automatizovaných skladových systémů?
Automatizace skladu zvýšila počtu operací „zboží k obsluze“ z 20 % na 70 %, došlo k zvýšení výkonnosti interní logistiky o 40 %, zvýšení přesnosti vychystávání a snížení počtu operátorů.
Proč by firmy měly investovat do automatizovaných skladových systémů?
V dnešní době dochází ke zvyšující se náročností požadavků zákazníků, rostoucí konkurenci a zvyšování nákladů na skladovou logistiku. Pokud se firma chce rozvíjet a mít náskok před konkurencí, jde o přirozenou volbu a získání konkurenční výhody, přičemž návratnost takové investice se může pohybovat v rozmezí 2–5 let.
Kontakt:
Marketingový manažer Kardex
Ing. Viktor Frnka
Web Kardex a video případovou studii Tescoma najdete na
ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese https://www.protext.cz.