Věda, vzdělávání a školství

Druhý ročník soutěže „Podnikám s rozumem“ startuje – zapojte své studenty a získejte hodnotné ceny!

Finanční gramotnost je klíčová dovednost, která může mladým lidem otevřít dveře k úspěšnému životu. S radostí oznamujeme zahájení druhého ročníku soutěže Podnikám s rozumem, která cílí na rozvoj finančních znalostí a dovedností studentů středních škol. Konkrétně těch, bez nichž se neobejdou v podnikání. […]

Věda, vzdělávání a školství

Iniciativa UNESCO a Huawei “Otevřená škola” se chystá změnit vzdělávání v Egyptě, Brazílii a Thajsku

Společnost Huawei oznámila v rámci Týdne digitálního vzdělávání (Digital Learning Week) – stěžejní akce organizace UNESCO zaměřené na digitální vzdělávání a transformaci vzdělávání – start realizační fáze 2. etapy projektu Otevřené školy pro všechny s podporou technologií (Technology-enabled Open Schools for All Phase II) v Brazílii, Egyptě a Thajsku. […]

Věda, vzdělávání a školství

Digitalizace školství v praxi: Roadshow pro školy

S nástupem elektronických přihlášek na střední školy vstoupila Česká republika do nové éry modernizace vzdělávacího systému. Letošní elektronizace přijímacího řízení na střední školy ukázala, jak klíčová je digitalizace pro efektivní správu a provoz škol. Přesto je to jen začátek.  […]

Věda, vzdělávání a školství

Katolická teologická fakulta Univerzity Karlovy zahájila nový projekt aplikovaného výzkumu. Propojuje filosofii a IT

Digitalizace, umělá inteligence a obecně vývoj technologií jsou zásadní témata současnosti u nás i ve světě. Jak by k nim ale mohla přispět filosofie? Právě na tuto otázku se rozhodli odpovědět na Katolické teologické fakultě Univerzity Karlovy. Tam aktuálně probíhá aplikovaný výzkum, který má za cíl zvýšit odolnost informačních systémů v České republice prostřednictvím standardizace zadávání veřejných i soukromých zakázek. Řešiteli projektu jsou Jakub Jinek, odborník na filosofii působící na KTF UK, Stanislav Hosnedl ze Západočeské univerzity v Plzni a Jakub Šváb z J&T BANKY. […]

Věda, vzdělávání a školství

Bezpečnost v kybernetickém světě, nad kterou se musí přemýšlet

Umělá inteligence se stala nedílnou součástí naší každodenní reality. Od algoritmů doporučujících filmy na streamovacích platformách až po složité systémy schopné diagnostikovat nemoci s přesností, která překonává lékaře. Až nedávno ale začala vyplouvat na povrch také významná rizika spojená s rostoucím používáním AI. Tím nejpalčivějším je nárůst kyberútoků, které se stávají stále sofistikovanějšími, což ztěžuje jejich detekci a obranu proti nim. Jak by měla vypadat regulace v oblasti AI? Jaké podvody jsou nejnebezpečnější? A proč je potřeba o umělé inteligenci nepřetržitě se vzdělávat? Nejen o tom debatovali přední čeští odborníci na kyberbezpečnost na vyhlášení cen Zlaté koruny. […]